#RecenzjaKsiążki: Przez Niego Zginę, K.A. Tucker

Przez Niego Zginę, K.A. Tucker, wydawnictwo Filia/Love Matters

160_568b9feccb97ff1417a3dddfbfa3ed1a_bDwudziestoośmioletnia Maggie Sparkes przyjeżdża do Nowego Jorku, by spakować rzeczy przyjaciółki, która popełniła samobójstwo. Policja zgromadziła mocne dowody. Twierdzą, że Celine połknęła całe opakowanie środków psychotropowych, popiła je wódką i już się nie obudziła. W szkatułce ukrytej w mieszkaniu przyjaciółki Maggie odkrywa jednak coś, co stawia wiele niewygodnych pytań. Musi dowiedzieć się czegoś o tajemniczym mężczyźnie, którego Celine kochała, chociaż miał stać się przyczyną jej zguby.

Szukając informacji, Maggie odkrywa nieznane fakty z prywatnego życia przyjaciółki. Przypadkowo stawia się także na celowniku mordercy, który nie cofnie się przed niczym, by jego zbrodnie nie wyszły na jaw.

Ten mężczyzna był moim zbawieniem. Teraz przez niego zginę.


– Znasz K.A. Tucker?

– Tę autorkę, która piszę nieziemskie powieści przepełnione emocjami z wątkami romantycznymi?

– Nie tę, co napisała świetny kryminał!

Tak, dobrze przeczytaliście KRYMINAŁ! Spodziewałam się, że poznam ciemniejszą stronę pani Tucker i ogólnie nie czytam kryminałów, ale Przez Niego Zginę musiałam mieć w swoich łapkach.

Trzeba przedrzeć się przez górę śmieci, by znaleźć skarb, ale jeśli coś się trafi, warte jest wysiłku.

Jak na brak jakiekolwiek zdolności dedukcji oraz na amatora zagadnień kryminalnych, podczas czytania Przez Niego Zginę pobawiłam się w detektywa, moja intuicja tym razem nie zawiodła i odgadłam, jak skończy się książka tak mniej więcej w 4/4 powieści. Zapewne osoby, które czytają mnóstwo kryminałów lub co najmniej są zaznajomieni z gatunkiem zgadną, jak skończy się ta powieść, ja nie miałam tyle szczęścia, chociaż moja inteligentna podświadomość podpowiadała mi słuszne rozwiązanie.

Główną bohaterką jest Maggie, która ma wszelkie środki świata, by rozwikłać tajemniczą śmierć swojej przyjaciółki i zrobić wszystko, co w jej mocy, by dojść do prawdy. Jednak cały czas coś wchodzi w jej drogę, cały czas coś staje jej naprzeciw i nie pozwala odkryć rozwiązania zagadki. Nowe elementy, które zbijają ją z tropu i oddalają od celu, by powtórnie zaświtać w jej głowy i powiedzieć, HEJ tu jestem, znasz już odpowiedź na to pytanie. Książka jest jak rozsypane puzzle w wielu miejscach i by dojść do rozwiązania, trzeba je wszystkie znaleźć i poukładać. Żadna z tych rzeczy nie jest łatwa, bo wiecie, puzzle są małe i potrafią skryć się dosłownie wszędzie.

Tucker wprowadza tyle bohaterów, tyle wątków, plot twistów, że zostajesz zagubiony w historii i podejrzewasz dosłownie wszystkich o coś, czemu nie są winni. Każda sytuacja nakierowuje Cię, po to byś zmienił zdanie po 5 minutach namysłu i drobnej, ale dokładnej analizie. Każdy szczegół nie jest przypadkowy, każda podpowiedź oraz każda cząstka historii nie jest w tej książce bezpodstawna. Wszystko ma swoje odzwierciedlenie w końcowym rozrachunku.

Jestem pod wielkim wrażenie. To, czego dokonała autorka w tej książce to czyste szaleństwo. Jednak nie dziwię się, że w końcu wyszła jej mroczna strona, już w serii Dziesięć płytkich oddechów miała zapędy, które prowadziły ją na tę ciemniejszą ścieżkę, ale rozjaśniała ją wątkami miłosnymi.

Moim zdaniem jest to jedna z lepszych, trzymających w napięciu książek z literatury kobiecej. Podobało mi się to, jak akcja została poprowadzona, było widać jej płynności, to jak pisarka manipulowała każdą sytuacją i robiła nam, czytelnikom wodę z mózgu. Zaplątanie z pomieszaniem, tak mogłabym opisać w dwóch słowach tę pozycję.

Polecam wszystkim, którym brakuje życiowych ekscytacji oraz jakiegoś stymulatora mózgu, który gwarantuję, zacznie działać podczas czytania na pełnych obrotach. W zasadzie nie wiem, co mogę napisać jeszcze o tej publikacji, by nie zdradzić za dużo z fabuły, która jest jednym, wielkim zawijasem. Polecam.

Review Junkie, Anna


REAKCJA:

giphy-1

giphy.com

13 thoughts on “#RecenzjaKsiążki: Przez Niego Zginę, K.A. Tucker

  1. Smooky Blog pisze:

    W pierwszej chwili jak zobaczyłam informację o tej książce pomyślałam, że to kolejne romansidło spod pióra Tucker, a tu taka niespodzianka 😛 Sama jestem jej ciekawa, tym bardziej, że to taka zawiła historia 🙂 „Przez niego zginę” powinno trafić do mnie pod koniec miesiąca, więc będę miała okazję się przekonać co w trawie piszczy 🙂

    Polubione przez 1 osoba

  2. Mona pisze:

    Jeszcze nic nie czytałam tej autorki, bo nadal nie ma pierwszej części z romansidła 😀 A to wygląda świetnie! I każdy tak chwali te romansidła i pozytywnie ocenia, że już sama mam na to ochotę 😀 A tu jeszcze kryminał…. 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

