#RecenzjaKsiążki: Kiedy Pada Deszcz, Lisa De Jong

Kiedy Pada Deszcz, Lisa De Young, wyd. Filia

151_cb59dbbfbfbb86bb5c11cc14536de56f_bOdkąd sięgam pamięcią, Beau Bennett był moim najlepszym przyjacielem. Kochałam się w nim, zanim wszystko się zawaliło. Teraz chłopak chce ode mnie czegoś więcej, ale nie jestem w stanie mu tego dać. Wszystko się zmieniło. Chciałabym móc powiedzieć mu dlaczego, ale nie potrafię.

Nie wiedziałam, jak bardzo go potrzebuję, póki nie wyjechał na studia, a ja zostałam kompletnie sama.

Pewnego dnia do miasta zawitał Asher Hunt.

Chłopak z ciemnymi, urzekającymi oczyma i zarozumiałym uśmieszkiem tchnął życie w to, co ze mnie pozostało. Pomógł mi zapomnieć o bólu, który więził mnie już od tak dawna.


Po skończeniu książki nie wiedziałam, co o niej sądzić. Wahałam się, jakie są moje emocje w stosunku do niej, jak powinnam ocenić tę książkę? Czy była dobra, czy może była to kolejna powieść wypełniona schematami i płaskimi bohaterami? I tu właśnie rozpoczął się mój problem, ponieważ powieść Lisy De Jong ma w sobie coś magicznego, ale z drugiej strony to już było. Co nie zmienia faktu, że parę łezek poleciało po policzkach i czytanie jej sprawiło mi przyjemność.

Jeżeli ktoś wcześniej powiedziałby mi, o czym jest ta książka, nie przeczytałabym jej. Bo wiecie, SCHEMATY. Trójkąty miłosne, skrzywdzona dziewczyna, chłopak z własnymi tajemnicami, najlepszy przyjaciel zakochany po uszy. Więc co autorka mogłaby wnieść nowego do tak znanych nam szablonów? Jednak, żeby ocenić czy warto przeczytać tę książkę, trzeba po nią sięgnąć. Książka wywołuje skrajne emocje od złości, przez radość, po rozpacz. Co jest nietypową kombinacją i z tego względu zasługuje na małe uznanie.

Historia opowiada o Kate, roztrzaskanej dziewczynie, która przez swój prosty gest zaufania straciła własne ja oraz czas, by żyć. Ciężko jej pogodzić się z faktem, że jest warta kochania, że zasługuje na miłość. Pewnego rodzaju zepsucie niszczy ją od środka i powoduje wątpliwości. Jej przyjaciel i sąsiad Beau – którego kocha się od samego początku – mógłby przezwyciężyć obawy Kate, kochać ją, ale ona jest za bardzo zniszczona, by to zrozumieć i zaakceptować. Gdy Beau wyjeżdża na studia, Kate musi poradzić sobie bez niego i żyć swoją udręczoną przeszłości do czasu, aż pojawia się Asher, chłopak, który ma tajemnice, ale w tym samym czasie magnetyzm, który powoduje, że dziewczyna ufa i powierza mu swoje najciemniejsze tajemnice.

Książka sama w sobie nie jest niczym specjalnym, jednak problemy w niej poruszane są dość ważne i bardzo często spotykane w naszym codziennym życiu. To, że nam się nie przytrafiły,  że nie doświadczamy ich osobiście, nie oznacza, że nie istnieją. Nie możemy ich ignorować. Dlatego też ta powieść jest dobrym przykładem tego, jak ukazać kilka problemów w jednej historii i w tym samym czasie jej nie przytłoczyć. Jak typowe New Adult – gatunek, do którego książka należy – jest dobrą książkach, znajdziesz w niej ból, cierpienie, stratę, szukanie własnego ja, miłość, przyjaźń i różnego typu przesłania oraz problemy, które są bardzo ważne w dzisiejszy świecie, bo coraz więcej młodych ludzi to przeżywa i cierpi z ich powodu. Historia jest delikatna, nie posiada zbędnych elementów, forma jak i treść są spójną całością, która pozwala zatopić się w cudownie nakreślonej opowieści w której deszcz nie jest zwiastunem złej pogody, a udręczonej duszy.

Przez wszystkie skrajne emocje, które wywołała we mnie ta powieść, nie jestem w stanie ocenić, czy jest to dobra, czy też nie. Cały czas mam wątpliwości, mam wrażenie, że była trochę naciąganą powiastką, którą czytaliśmy już kilka razy, a z drugiej strony książka jest przepiękna przez to, co przekazuje. Co z tego, że to już było, ale jeżeli wcześniej historia nam się podobała, to dlaczego nie przeczytać kolejnej, troszkę innej z innymi bohaterami?

Review Junkie, Anna


REAKCJA:

giphy (6).gif

9 thoughts on “#RecenzjaKsiążki: Kiedy Pada Deszcz, Lisa De Jong

  1. Lustro Rzeczywistosci pisze:

    Niestety jak sama dobrze wiesz, ciężko o coś nowego w literaturze tego typu, bo wszystko już było:) Natomiast ta powieść jest po prostu dobrze napisana i mówi o ważnych rzeczach, pozwala zrozumieć pewne rodzaje zachowań, może też stać się dla kogoś przestrogą. Myślę, że młodzi czytelnicy powinni brać ją pod uwagę nie tylko jako coś ciekawego, ale też mądrego. I choć Promyczek jest dla mnie dużo lepszy, tę też będę miło wspominać.

    Polubione przez 1 osoba

  2. Smooky Blog pisze:

    Tak właśnie myślałam, że będzie wyglądała Twoja recenzja 🙂 W sumie wcale się nie dziwię Twoim wątpliwościom, ale chyba ta magia, o której wspomniałaś, a której wyraźny pierwiastek widać w tej książce, jest kluczem do tego by jednak się skusić i przeczytać, coś co byś może wyda nam się powielanym po raz enty schematem 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

