#Movies&TVShows: Grey’s Anatomy/Chirurdzy

#MOVIES&TVSHOWS.png

Filmy i seriale są nieodłączną częścią mojego życia, tak samo, jak książki. Dlatego zaproponowałam Wam na fb nową serię: Movies&TVShows, gdzie od czasu do czasu będę omawiać moje ulubione filmy i seriale (jest ich dość sporo), może będą też nowości kinowe i serialowe. Nie wiem, jaką będzie mieć formę, jak to będzie się kształtować. Wszystko wyjdzie w praniu.

Zaczynamy od (Tutaj specjalne pozdrowienia dla Angeliki z Lustra Rzeczywistości, bo to ona natchnęła mnie do ponownego obejrzenia):


GREY’S ANATOMY/ CHIRURDZY


Chciałam zacząć tę serię od czegoś genialnego . Czegoś, co było ze mną przez więcej czasu niż niejeden przyjaciel. Trochę ponad 10 lat. Pamiętam, gdy po raz pierwszy na FOX Life zaczęłam oglądać Chirurgów, pierwszy odcinek, pierwszy sezon a potem każdy maraton. Byłam zakochana. Nadszedł sezon drugi, 3, 4, 5 i jesienią rusza TRZYNASTY SEZON. Chciałabym napisać, że oglądam serial z tą samą żarliwością, co kiedyś, jednak tak nie jest. Nie chcąc spoilerować nikomu, nie napiszę, dlaczego. Jeżeli jednak chcielibyście  o tym podyskutować, piszcie w komentarzach.

giphy (4)


FABUŁA


Opis z FilmWeb: Opowieść o życiu lekarzy pracujących w Seattle Grace, którzy starają się pogodzić życie zawodowe z osobistym.

Zacznijmy od początku:

Główną bohaterką jest Meredith Grey (Ellen Pompeo), córka wybitnej lekarki, stażystka, właśnie rozpoczynająca staż. Wraz z nią pracę rozpoczyna kilkoro zdolnych studentów, z których tylko niewielu przetrwa koszmar, którym jest praca bez wytchnienia i snu, walka pełna współzawodnictwa i podporządkowanie się despotycznym przełożonym. (Filmweb)

giphy (13).gif

Tutaj mój drogi filmwebie, masz rację, ale to nie tylko historia lekarzy. Są to historie tysięcy. Ba, milionów, które z zapartym tchem oglądają, każdy odcinek (no dobra, to nie jest Gra o Tron, gdzie zastanawiamy się „kto dziś zginie?”, ale pod koniec sezonu zawsze zadaję sobie pytanie: DLACZEGO? Shonda, dlaczego?). To jednak nie wszystko, to nie tylko skomplikowane życie kilku lekarzy, niektóre z tych historii widujemy na co dzień. Wiadomo, to jest serial, to jest produkcja ze scenariuszem i wszystko jest wyolbrzymione na pewną skalę, ale nie zmienia to faktu, że takie rzeczy dzieją się naprawdę i doświadczamy  ich na własnej skórze.

giphy (5)

Później z każdym sezonem akcja i fabuła się komplikują, do gry wchodzą nowi bohaterowie, nowe intrygi, nowe zagrożenia oraz sporo pikanterii. Nic nie jest proste, gdy jesteś stażystą, ale dramaty i problemy życiowe utrudniają sprawę, wprawiając widza w jeszcze większe osłupienie i zachwyt. Z każdym sezonem widzimy zmiany w bohaterach, widzimy ich cierpienie i kibicujemy w najtrudniejszych wyborach lub krzyczymy do ekranu: COOOO??? NIEEE!!! Życie z Chirurgami nie jest proste, ale bez nich byłoby beznadziejne.

giphy (7)


#FEELS


Chirurdzy to nie tylko chore przypadki. To o wiele więcej. Skomplikowane relacje między bohaterami to istny rollercoster, nic nigdy nie jest pewne, żaden związek, żadne życie. Jeżeli myślisz, że istnieje Happy End, Shonda szybko wyprowadzi Cię z błędu. Twórcy serialu nie dają nam odetchnąć, akcja goni akcję, zgon za zgonem pokazuje nam, że wszystko, co mamy może zniknąć w mgnieniu oka. Twoje serce ledwo wytrzymuje i nie nadążasz ocierać łez. Czy oglądanie tego serialu to czysty masochizm? Możliwe, ale to takie satysfakcjonujące.


JEDNA Z LEPSZYCH SCEN, JEŻELI CHODZI O #FEELS


Ten serial do 8 sezonu obejrzałam z 10 lub więcej razy, niektóre odcinki mogę ogląda po sto i mi się nie znudzą. Jest to jeden z niewielu seriali, które były ze mną i zostaną do końca. Za każdym razem, kiedy zabieram się za ponowne oglądanie, uświadamiam sobie, ile rzeczy pominęłam i wtedy wchłaniam każdy szczegół, każdy element, każdą sentencję życiową przekazaną przez Meredith i innych bohaterów (a uwierzcie mi, jest ich sporo). Ten serial znaczy dla mnie bardzo dużo. Dlatego, jeżeli jeszcze go nie oglądacie, zacznijcie. Warto. Humor, dramat, seks, dziwne przypadki, skomplikowane relacje, jeszcze dziwniejsze sytuacje, czego chcieć więcej?

giphy (12)

Nie wiem, co ja myślałam biorąc sobie dwónasto-sezonowy serial do opisania i zachęcenia Was do jego obejrzenia, ale to zrobiłam. W tym serialu jest o wiele więcej, niż tu napisałam, ale nie jestem w stanie opisać go w sposób, nie ujawniając fabuły i pewnych wydarzeń.


I AM YOUR PERSON


Dajcie znać, czy oglądacie? Jak tak, to możemy porozmawiać na temat Chirurgów, jestem otwarta, mogę być WASZĄ OSOBĄ!

Review Junkie, Anna

Aaa i oczywiście gif, dla tych co sądzą, że Chirurdzy to strata czasu (pozdrawiam mojego brata, który i tak tego nie czyta).

tumblr_oaw98yWuaC1udgw7so1_400

giphy.com

5 thoughts on “#Movies&TVShows: Grey’s Anatomy/Chirurdzy

  1. mało oryginalna pisze:

    Oooo Chirurdzy! Ogólnie to tak – obejrzałam w całości pierwsze 3 sezony a potem tylko wyrywkowo, bo po prostu było tego za dużo do nadrobienia. Ale ogólnie uwielbiam bohaterów i lubię oglądać sobie od czasu do czasu kilka odcinków tak o 😀

    Polubione przez 1 osoba

  2. Aga- Śnieżynka pisze:

    Oglądałam kiedyś chirurgów 🙂 Uświadomiłaś mnie- nawet nie wiedziałam, że jest aż tyle sezonów 😀
    Fajny był to serial, pierwsze sezony, pamiętam, lubiłam i nawet czekałam na kolejne odcinki. Ale dziś, po latach, jakoś nie ciągnie mnie, by znów ich obejrzeć. Nie wiem czemu…
    A z kolei są takie, które wałkuję po kilka razy wszystkie serie.
    Z lat dzieciństwa „Roswell: w kręgu tajemnic” pokusiłam się nawet o kupienie dvd i stoi na mojej półce, zarasta kurzem. Chyba raz obejrzałam, już jako dorosła 😉
    Do takich wałkowanych po kilka razy należy też seria Lois&Clark, czyli o przygodach Supermana w latach 90. 🙂 A skoro już o Supermanie mowa, to jakieś dwa miesiące temu skończyłam ostatni sezon „Smallville”. Oczywiście, że to fikcja i w porównaniu do „Chirurgów”, nie ma tu nic z realnych problemów, jakie mogą nas dotykać na co dzień. Jednak uwielbiam latającego faceta w rajtuzach i zapatrzoną w niego dziennikarkę 😉
    Fajny wpis, pozdrawiam i będę tu wracać 🙂

    Polubione przez 1 osoba

  3. Smooky Blog pisze:

    Kiedyś, jak tylko wchodził na polskie ekrany, oglądałam Chirurgów 🙂 Miałam za sobą chyba ze dwa, albo może nawet niecałe trzy sezony, a potem….jakoś się to rozeszło po kościach, że tak powiem i już do nich nie wróciłam. Nie wiem w sumie czemu, ale może to kwestia tego, że w ogóle przestałam oglądać seriale, no może z jednym czy dwoma wyjątkami 😛

    Polubione przez 1 osoba

  4. Lustro Rzeczywistosci pisze:

    To jest jedyny, cudowny, wspaniały, idealny serial, któremu oddałam serce i duszę. Kocham każdą osobę z osobna, cierpię, gdy ktoś umiera, śmieję się i płaczę razem z nimi. Mam nadzieję, że będę go kręcić jeszcze z 5 lat 🙂
    Cieszę się, że Cię natchnęłam do ponownego oglądania i napisania o nim.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

