#3w1, czyli mini recenzje

Od najgorszej do najlepszej…

Niektóre książki potrzebują sumiennych recenzji , ale niektórym wystarczy tylko kilka zdań podsumowujących. Dlatego te trzy książki postanowiłam zebrać i puścić w świat razem.

  1. Zostań, jeśli kochasz
  2. Czy wspomniałam, że Cię kocham?
  3. Przypadki Callie i Kaydena

1) Zostań, jeśli kochasz, Gayle Forman, wyd. Nasza Księgarnia

zostan_jesli_kochasz

Przeczytałam tę książkę w jedno popołudnie. Nie zadowoliła mnie, a nawet mogę stwierdzić, że była nudną i płytką opowieścią. Powieść była dla mnie jednym wielkim bałaganem wspomnień. Nie mogłam utożsamić się z żadnym z bohaterów, co jest dla mnie dość ważnym elementem podczas czytania. Nie podobało mi się balansowanie między życiem a śmiercią, kojarzyło mi się z Chirurgami, jak Meredith prawie utonęła. Jedyną pozytywną rzeczą, którą osobiście podziwiam jest pasja do muzyki głównej bohaterki Mii, to było jej ogromną zaletą. Poza tym książka wydawała się chaotyczna, bez jakieś większej konkluzji, spinającej całość. Wiem, że zdania na temat książki są podzielone, ja jednak nie znajduję się po stronie zwolenników.

giphy

2) Czy wspomniałam, że Cię kocham, Estelle Maskame, wyd. Feeria Young

dimily-tom-1-czy-wspominalam-ze-cie-kocham-b-iext36029005W tym przypadku mam strasznie mieszane uczucia. Ponieważ, bardzo podobała mi się ta książka, ale z drugiej strony mam ochotę zaśpiewać: ALE TO JUŻ BYŁO… czytałam o wiele lepszą książkę, gdzie siostra zakochuje się w swoim bracie przyrodnim. Ogólnie historia Eden i  Taylera jest w porządku, podoba mi się, jak to wszystko się między nimi rozegrało, jak skończyło i miałam niesamowitego banana na twarzy po skończeniu tej książki, ale tylko dlatego, że główna bohaterka nie skończyła z tym, z kim miała. Poza głównym wątkiem miłosnym są też poruszone tematy przemocy w rodzinie i narkotyków wśród młodzieży, co było dodatkowym plusem powieści. Jestem w połowie drugiej części serii DILMY i nie mogę przeboleć, co tam się dzieje. Po prostu sprzeczność goni sprzeczność. Jednak jeżeli chodzi o pierwszą część, jestem jak najbardziej na tak, jest dość słodką, czasem skomplikowaną historią dla nastolatek, na popołudnie, gdy nie chcesz wysilać swojej mózgownicy na ciężkie tomiszcze. Polecam.

giphy (2)

3) Przypadki Callie i Kaydena, Jessica Sorensen, wyd. ZYSK i S-KA

przypadki callie i kaydena_500Ze wszystkich trzech książek ta podobała mi się najbardziej. Nie dość, że była przyjemną lekturą, to na dodatek poruszyła parę ciężkich tematów, co u mnie zawsze wiąże się z dużym plusem. Do tego ogromny cliffhanger na końcu… dobrze, że miałam drugi tom przy sobie. Historia opowiada o „złamanej” dziewczynie, która ma wiele tajemnic, tajemnic wiążących się z jej ciemną przeszłością, która pożera główną bohaterkę. Nie można ukryć, że miłość między bohaterami wykwita już na początku, ale nie jest ona prosta, bo każde z nich ukrywa coś, co nie jest łatwe do przejścia czy wytłumaczenia. Historia urzekła mnie prostotą i tym, że w tej prostocie można było ujrzeć ból, cierpienie, walkę i poddanie się swoim demonom. Można zobaczyć, o czym myślą bohaterowie i jak to wygląda z każdej perspektywy, dostajemy pełen obraz wydarzeń. Naprawdę podobała mi się ta powieść. Muszę jednak ostrzec tempo akcji jest bardzo wolne, wszystko jest budowane z rozdziału na rozdział, aż w końcu nadchodzi upragniony wybuch (nie jest to minusem). Książka dotyka wiele trudnych do omówienia kwestii takich jak: przemoc, wykorzystywanie seksualne i to jak niektóre sytuacje oraz decyzje wpływają na nasze życie. Polecam.

giphy (1)

Review Junkie, Anna

7 thoughts on “#3w1, czyli mini recenzje

  1. mało oryginalna pisze:

    Ooo zdecydowanie zgadzam się w kwestii Zostań, jeśli kochasz ale polecam obejrzeć film bo to zupełnie co innego 😀 Jest o wiele lepszy, przynajmniej moim zdaniem. Aha i nie zrażaj się do autorki, bo jej Ten jeden dzień jest magiczne ❤
    Czy wspominałam, że cię kocham dla mnie średniak, nawet nie przeczytałam jej do końca, była dla mnie taka dość… nudna?
    Przypadki Kelly I Caydena – spoko, ale jednak nie jest to dla mnie jakaś wielka historia i nawet nie mam parcia na kontynuację 😀

    Polubione przez 1 osoba

    • Review Junkie pisze:

      One ogólnie wszystkie średnie były, dlatego spięłam je w jeden post, bo nie dałabym rady o nich napisać nic więcej 🙂 A film obejrzałam i był naprawdę okay i też uważam, że lepszy od książki 🙂 Czy wspomniałam, że Cię kocham, było takie o… ale druga część to dopiero tragedia. Przypadki mi się podobały, takie było w miarę, nudne ale w miarę 😀

      Polubione przez 1 osoba

  2. Karolina Rybkowska (Zaczytana) pisze:

    Co do ostatniej książki, a zarazem tej najlepszej – wybuchy są najlepsze w książkach 🙂 niby wszystko jest okej, czytelnik siedzi w tej swojej bańce z historią bohaterów a tu nagle BUM! wszystko się zmienia. Chętnie przeczytam, ale tylko Przypadki Callie i Kaydena, pokieruję się Twoją opinią i wybiorę tą najlepszą książkę 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

