#RecenzjaKsiążki: Promyczek, Kim Holden

Promyczek, Kim Holden, wyd. Filia (tytuł oryginalny: Bright Side)138_eb502d3e6416146b86005c9540c8256b_b

Życie Kate Sedgwick nigdy nie było bezbarwne. Dziewczyna pomimo problemów i tragedii zachowała pogodę ducha – nie bez powodu jej przyjaciel Gus nazywa ją Promyczek. Kate jest pełna życia, bystra, zabawna, ma również wybitny talent muzyczny. Nigdy jednak nie wierzyła w miłość. Właśnie dlatego – gdy wyjeżdża z San Diego by studiować w Grant, małym miasteczku w Minnesocie – kompletnie nie spodziewa się, że przyjdzie jej pokochać Kellera Banksa.

Oboje to czują.

Oboje mają powód, by z tym walczyć.

Oboje skrywają tajemnice.

Kiedy wyjdą one na jaw, mogą uzdrowić…

Mogą również zniszczyć.

TA KSIĄŻKA TO JAKIEŚ MISTRZOSTWO, jedno z najcudowniejszych i najbardziej wzruszających mistrzostw, jakie w życiu czytałam, pokonało mnie i powaliło na kolana. Jakim sposobem powieść może wywołać tyle sprzecznych emocji? Powiedzcie mi, jak można śmiać się, płakać i w tym samym czasie zastanawiać nad ludzkim istnieniem? Jak żyć po przeczytaniu takiej historii? Nie wiem, czy ta książka wywołała we mnie tyle emocji bo sama przeszłam coś podobnego, doświadczyłam tego na własnej skórze. Nie wiem, ale naprawdę ta pozycja daje do myślenia, nie tylko o miłości, ale o życiu, o przyjaźni, o ludziach nas otaczających, o optymizmie, o tym jacy ludzie są smutni i jak zachowują się w stosunku do samych siebie, i o kawie! Zakochałam się w Gusie – dzięki Bogu jest książka o nim.

TA KSIĄŻKA ROZWALIŁA MNIE NA CZĘŚCI PIERWSZE!!! Od początku drugiej połowy do samego końca, powieść rozkłada Cię na łopatki. Powala. Miażdży wnętrzności, skręca od środka.

Zakochałam się w Kate Sedwick, kocham jej osobowość, czytając wyobrażałam sobie ją jako krzyżówkę Peyton Sawyer (One Tree Hill) z Erin Silver (90210). Jej cudowne nastawienie do życia, jej optymizm, jej siła są bardzo inspirujące. Zna się na żartach, jest zabawna, jej pozytywne nastawienie zaraża, tej dziewczyny nie da się nie kochać. Bohaterka tej powieści na pewno na długi czas pozostanie w mojej pamięci!

GUS Hawthorne – kto nie chciałby mieć takiego przyjaciela? Każdy o nim marzy. Tak słodkiego i urokliwego rockmena, nie spotkałam od dawna w książce. On jest stworzony do pokochania! I do tego ma własną książkę 😉 #goodbadguy

I na koniec Keller Banks – ten chłopak jest tak słodki, troskliwy, niesamowity. Nic dodać, nic ująć. Ma w sobie ból, który skrywa oraz kilka tajemnic, które sprawiają, że widzimy go jako dobrego gościa, nawet wspaniałego. Fakt, wolę Gusa, ale Keller ma również swoje dobre strony, za które go cenię i lubię.#goodguy

Reszta bohaterów, również jest wspaniała, każdy marzy by mieć takich znajomych, na których wie, że może polegać, nieważne co by się działo. Clay, Pete, Shelly, Duncan, Romero, Stella, Audrey, Franco, The Rook…a nawet Sugar, KOCHAM ICH WSZYSTKICH!!!

Nie chcę naprawdę zdradzać dużo, co wydarzyło się w książce, a wydarzyło się dużo i każdy musi przeżyć to na własnej skórze, by zrozumieć, o czym pisze. Nic jednak, ani nikt nie jest w stanie przygotować nas do emocji, które będę towarzyszyły podczas czytania tej książki. Rada: Zaopatrzcie się w chusteczki. W powieści nie ma wielu inspirujących cytatów, ale jest wiele przesłań, głębokich, które dają do myślenia.

Wreszcie rozumiem ten cały hype na tę książkę. To nie jest zwykła powieść o zwykłej dziewczynie, to jest niesamowita historia pełna wzruszających momentów, która zostaje w sercu czytelnika na długi czas. Przeczytajcie tę książkę, nie pożałujecie!

Kim Holden, nie wiem, czy chcę Cię uściskać, czy uderzyć w twarz, jeszcze targają mną sprzeczne emocje. Jednak jedno jest pewne, Historia Promyczka jest niesamowita i cudowna. Czeka mnie kolejna przygoda z Kim, podczas czytania Gusa, ale już mogę powiedzieć, że Kim Holden, będzie gościła u mnie na blogu jako #AutorTygodnia, nie ma w tym żadnych wątpliwości.

Review Junkie, Anna

MOJA REAKCJA NA KSIĄŻKĘ:

giphy (3).gif

5 thoughts on “#RecenzjaKsiążki: Promyczek, Kim Holden

  1. sk8er pisze:

    Minęło kilka dni po jej przeczytaniu, a ja nadal nie wiem jak się odnaleźć. Kate wydawała mi się tak prawdziwa, że nie mogę przestać myśleć o tym co ją spotkało. A i Gus…. Pokochałam go od razu, choć wyobrażam go sobie w krótkich włosach 😉 I nie wiem teraz czy czytać jego historię, bo w opisie twierdzą, że Gus się odnajdzie, ale ja nie jestem w stanie. Jak mogłabym? Czekam z niecierpliwością na twoją recenzję Gus’a. 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

