#RecenzjaKsiążki: Chłopak, który zakradał się do mnie przez okno, Kristy Moseley

Dłuższego tytułu się nie dało? #żart

Chłopak, któchlopak-ktory-zakradal-sie-do-mnie-przez-okno_9788327619372ry zakradał się do mnie przez okno, Kristy Moseley , wyd. HarperCollins

Od zawsze unikam jakiegokolwiek fizycznego kontaktu. Dotykać może mnie tylko mama, mój brat Jake i… Liam. Od ośmiu lat co wieczór chłopak z domu naprzeciwko zakrada się przez okno do mojej sypialni i zasypiamy niewinnie przytuleni. Gdyby Jake wiedział, że Liam spędza u mnie każdą noc, chyba by go zabił. Liam to największe szkolne ciacho. Szaleją za nim wszystkie dziewczyny, a on zmienia je jak rękawiczki. Nie mogę go rozgryźć. W dzień zachowuje się jak megadupek, a w nocy jest ciepły i kochany. Wiem, że nie mogę się w nim zakochać – związki Liama nie trwają dłużej niż kilka nocy…

Miałam tę książkę na mojej aplikacji Kindle, od dłuższego czasu i nie mogłam się zabrać do jej przeczytania. Najwyraźniej nie byłam na nią gotowa i do tego recenzje na Goodreads nie zachęcały mnie do sięgnięcia po nią. Czy żałuję tej decyzji, niekoniecznie.Książka ta jest dobrą książką, albo raczej powinna napisać, że nie jest najgorszą książką. Nie spodziewałam się żadnych rewelacji, a jednak rozgrzała troszeczkę moje zimne serce, ale odrobinkę. Jest to urocza historia miłosna z dość sporym dramatem, grającym drugoplanową rolę. Lubię romanse ze szczyptą dramatu, który podczas czytania sprawia, że moje serce zaczyna bić szybciej i czuje bolesne ukłucie. W tej książce to znajdziemy, jak można spodziewać się po opisie na tylnej okładce.

Głównymi bohaterami książki są: Amber, Liam i Jake.

Amber Walker to dziewczyna, z traumatycznymi przeżyciami z dzieciństwa, która nie lubi, a nawet boi się dotyku innych osób. Jake Walker – brat, który zrobi wszystko dla swojej siostry i chce ją bronić przed wszystkim, nawet przed miłością jej życia. Na koniec: Liam w nocy obrońca złych demonów, w dzień totalny dupek, sąsiad oraz najlepszy przyjaciel Jake’a.

Co mnie ucieszyło w tej książce to związki w niej pokazane, nie mamy tutaj, tylko typowych relacji chłopak-dziewczyna, ale są również pokazane inne: brat-siostra, przyjaciel-przyjaciel, dziecko-rodzic. Oczywiście w centrum zainteresowania jest związek pomiędzy Amber i Liamem. Od pierwszych stron książki widzimy, w jaki sposób budowany jest związek między bohaterami, widzimy go od podstaw, to co i jak to robią, jest dość słodkie i urocze, że nie można się powstrzymać od uśmiechu. Liam jest opiekuńczy i cierpliwy, jeżeli chodzi o Amber, kocha ją, ale musi sprawiać pozory, że tak nie jest ze względu na Jake’a. Jednak po pierwszym pocałunku, bohaterowie dostają niezły wstrząs i emocje wchodzą w grę. A z nimi nie ma przelewek. Miłość między bohaterami jest prosta i czysta. Ach, ta szczenięca miłość. Jednak wydarzenia przeszłości mogą wiele pokomplikować w ich sytuacji.

Poza głównym wątkiem miłosnym książka opisuje również traumę z nadużyciem przemocy w rodzinie i mechanizmach radzenia sobie z nią. Nie jest to łatwy temat. Jednak autorka ujęła go w dość zgrabny sposób i robiło to dobre tło dla całej książki.

Cieszę się, że w końcu zdecydowałam się przeczytać tę książkę. Nie miałam wysokich oczekiwań przez złe recenzje i może dlatego oceniam ją na 4 gwiazdki. Jest to dobra powieść dla nastoletnich czytelników. Książkę czytałam w oryginale i słyszałam, że czytelnicy narzekają na stronę stylistyczną i gramatyczną książki, w oryginale nie była najlepsza, więc nie dziwię się, że tłumaczenie jest dość złe.

Review Junkie, Anna

REAKCJA PO PRZECZYTANIU:

giphy (2)

Skomentuj

